Student- centred learning in the Liepaja University

Authors

  • Ilma Neimane
  • Rita Rupeika

DOI:

https://doi.org/10.17770/sie2012vol1.57

Keywords:

flexible study, sustainable development of education, student-centred learning, student-centred study

Abstract

The idea about student focused higher education has been actualizped during the meeting of European ministers of Education and Science at Levene Kommunike in 2009, where higher education priorities in Europe were determined. Changing the role of student psychologically and economically as well to the student focused higher education represents obtaining the study course subbordinating it to achieved results not vice versa.. During the new study model the student becomes the partner of the teacher in case if he/she understands his/her rights, he/she is listened to and there is a possibility to achieve the identified goals and challenges. University of Liepaja has started to develop the following approach in study process.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bērziņš, E. (2010). Uz studentu centrēta sociālā atbalsta sistēma – iespējas vai utopija...[tiešsaiste]: 2010 [skatīts 2012.g. 29janv.]. Pieejams http://www.lsa.lv/uzstudentu- centreta-sociala-atbalsta-sistēma

Ch 6 - Making Effective Use of Student-Centred Learning Methods [tiešsaiste]: [A course booklet for the Postgraduate Certificate in Tertiary-Level Teaching ] The Robert Gordon University, 1996. [skatīts 2012.g. 29.janv.] Pieejams www.nalanda.nitc.ac.in/.../Ch06.htm

Constructivist Learning [tiešsaiste]: [skatīts 2012.g. 16.febr.] Pieejams http://www.seasite.niu.edu/Tagalog/Teachers_Page/Language_Learning_Articles/cons tructivist_learning.htm

Doveika, I. (2011). Studiju rezultāti no teorijas un praksi. [tiešsaiste]: 2011 [skatīts 2012.g.14.febr.]. Pieejams www.nki-latvija.lv/wpcontent/ uploads/2011/10/Doveika.pdf

Kraže, S. (2008). Studiju rezultātu formulēšana un iekšējās kvalitātes nodrošināšana. Semināra „Boloņas procesa realizācija Latvijas augstskolās – problēmas un risinājumi” materiāls. 2008. g. 28.apr.

Izglītība pārmaiņām: ilgtspējīgas attīstības mācīšanas un mācīšanās rokasgrāmata. [tiešsaiste]: [skatīts 2011.g. 20.dec.] Pieejams http://videsskola.lv/attachments/020_Rokasgramata.pdf

Lieģeniece, D. (2002). Ievads andragoģijā jeb mācīšanās "būt" pieaugušo vecumā. Rīga : RaKa, 2002. 183 lpp.

Llanes in Oohm. On strategic management of higher education [tiešsaiste]: 2010 [skatīts 2012.g. 14. febr.]. Pieejams http://jrllanes.wordpress.com/2010/10/06/european-student-union/

Rauhvargers, A. (2008). Studiju rezultātu formulēšana un iekšējās kvalitātes nodrošināšana. Semināra „Boloņas procesa realizācija Latvijas augstskolās –problēmas un risinājumi” materiāls. 2008. gada 28.apr.

Student Centred Learning Toolkit/[ Education International, The European Students' Union] Brussels [tiešsaiste]: 2010 [skatīts 2011.g.20.dec.]. Pieejams http://www.esuonline. org/resources/6068/Student-Centred-Learning-Toolkit/

Stratēģija Eiropa 2020. [tiešsaiste]: 2010 [skatīts2011.g.30.nov.]. Pieejams ec.europa.eu/eu2020/pdf/1_LV_ACT_part1_v1.pdf

Vidnere, M. (2011). Etnopsiholoģija. Etniskais cilvēkā un sabiedrībā. Rīga: RAKA, 2011. 301 lpp.

Žogla, I. (2001). Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: RaKa, 2001. 275 lpp.

Downloads

Published

2015-05-09

How to Cite

Neimane, I., & Rupeika, R. (2015). Student- centred learning in the Liepaja University. SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION. Proceedings of the International Scientific Conference, 1, 366-376. https://doi.org/10.17770/sie2012vol1.57