Traditional and Innovative in the Pedagogical Process Nowadays : Some Problems and Solutions
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anspoka, Z. (2013). Dzimis 2006. gadā. Ko mēs par viņu zinām? Skolas Vārds.. 27.nr. 12.-17. lpp.
Bazeley, P. (2003). Teaching mixed methods. Qualitative Research Journal (3), pp. 117-126
Bruce Joyce, B., Calhoun, E., Hopkins D. (2002). Models of Learning Tools for Teaching. Open University Press.
Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals: Handbook I, Cognitive Domain. New York: Longmans, Green.
Fišers, R. (2005). Mācīsim bērniem domāt. Rīga: RaKa.
Fullan, M., Langworthy, M. (2013). Towards a New End; new pedagogies for Deep Learning. [skatīts 2014.g.20. febr.] Pieejams: http:// www.newpedagogies.org
Izglītība pārmaiņām: Ilgtspējīgas attīstības mācīšanas un mācīšanās rokasgrāmata. (2012). Baltijas Universitātes programma, Upsalas Universitāte. [skatīts 2014.g.20. febr.] Pieejams: www.balticuniv.uu.se
Hirsto, L. (2001). Children in their Learning Environments: Theoretical Perspectives. University of Helsinki, Unit of Educational Psychology Reports.
Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam (2010). Latvijas Republikas Saeima. [skatīts 2014.g.20. febr.] Pieejams: www.latvija2030.lv
Komenskis, J. A.(1992). Lielā didaktika. Rīga: Zvaigzne.
Marzano, R.J. (2000). Designing a new taxonomy of educational objectives. Thousand Oaks, CA: Corvin Press.
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca (2000). Autoru kol. V. Skujiņas vad. Rīga: Zvaigzne ABC.
Ramsey, P.G. (2004). Teaching and Learning in a Diverse World. Multicultural Education for Young Children. New York. Teachers College, Columbia University.
Tiļļa, I. (2005). Sociokultūras mācīšanās organizācijas sistēma. Rīga: RaKa.
Wells, G. (2002). Learning and Teaching for Understanding: the Key Role of Collaborative Knowledge Building. [skatīts 2014.g. 1.febr.] Pieejams: http://people.ucsc.edu/~gwells/
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2014vol1.749
Refbacks
- There are currently no refbacks.