TEACHING METHODS IN THE MASTERING COURSE “LEGAL REGULATION OF EASEMENT”
DOI:
https://doi.org/10.17770/sie2017vol1.2355Keywords:
Teaching method, observatio, practical exercise, student, easementAbstract
The goal of any university is to train highly qualified specialists who would be competitive on the labour market. Each branch of law or speciality has specific teaching methods designed to bring the desired result, where students are able to acquire knowledge and develop their skills and abilities. The research deals with several teaching methods that could be relevant with respect to the legal framework of easements and presents the results of observations and questionnaire surveys covering students of several bachelor’s degree programmes (Law, Innovation Economics and Business, Accounting and Audit, Interior Design and Culture Management). The research emphasises that even complicated issues may be presented in a simplified and easily understandable manner, thereby promoting the students’ interest in their exercises. It is essential to select the appropriate teaching method and formulate adequate practical exercises.References
Albrehta, Dz. (2001). Didaktika. Rīga, Izdevniecība RaKa
Andersone, R. (2007). Izglītības un mācību priekšmetu programmas. Rīga, Izdevniecība RaKa
Augstskolu likums. (spēkā esoša redakcija). Latvijas Vēstnesis, 179 (462), 17.11.1995. [skatīts 30.01.2016.]. Pieejams: http://likumi.lv/ta/id/37967-augstskolu-likums
Baltušīte, R. (2006). Skolotāja lomā mācīšanās motivācijā. Rīga, Izdevniecība RaKa
Civillikums. (spēkā esoša redakcija). Valdības Vēstnesis, 44, 24.02.1937. [skatīts 30.01.2016.]. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=90221
Didaktka (2000). Ievērojamākie pedagogi par mācību teoriju. Sastādītāji Kopeloviča, A., Žukovs, L. Rīga, Izdevniecība RaKa
Geidžs, N.L., Berliners, D.C. (1998). Pedagoģiskā psiholoģija. Apgāds Zvaigzne ABC, ISBN 9984-17-281-3
Gudjons, H. (2007). Pedagoģijas pamati. Rīga, Apgāds Zvaigzne ABC
Hahele, L. (2006). Pašnovērtējums mācību procesā. Rīga, Izdevniecība RaKa
Kincāns, V. (2007). Jautājumu un atbilžu procedūru izpratne kā metodoloģiska un pedagoģiska parādība. Latvijas Universitātes raksti. Pedagoģija un skolotāju izglītība, (715). ISSN 1407-2157, 46-54.
Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija (Latvija2030). [skatīts 15.01.2016.] Pieejams: http://www.pkc.gov.lv/images/LV2030/Latvija_2030.pdf
Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Sastādījis autoru kolektīvs V. Skujiņas vadībā. (2000). Rīga, Zvaigzne ABC
Rutka, L. (2012). Pedagoga psiholoģiskā kompetence. Rīga, Izdevniecība RaKa
Smith, A., Wadw, W. (1994). Off-Site Support for Flexible Learners: Learning. In: No Man’s Land. Flexible Learning in Higher Education. Eds.Wade. W., Hodkinson, K., Smith, A., Arfield, J.London: Jogan Page, p. 46-57.
Štokenbergs: informēta un tiesiski izglītota sabiedrība ir jebkuras tiesiskas valsts mērķis (2011). [skatīts 15.01.2016.]. Pieejams: http://www.vienotiba.lv/jaunumi/zinas/stokenbergs-informeta-un-tiesiski-izglitota-sabiedriba-ir-jebkuras-tiesiskas-valsts-merkis/
Vedins, I. (2011). Mācīšanās māksla. Rīga, Izdevniecība Avots
Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga, Izdevniecība RaKa
Žogla, I. (2001) Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga, Izdevniecība RaKa
Krastiņš, (2010). INOVATĪVĀ VIDE HUMANITĀRO MĀCĪBU PRIEKŠMETU APGUVĒ. Zinātniskie raksti RPIVA Teorija praksei mūsdienu sabiredrības izglītībā. V. Starptautiskā zinātniskā konference. 2010. Theory for Practice in the Education of Contemporary. 5th International Scientific Conference. 139-144.
Svence, G. (2003) Pieaugušo psiholoģija. Rīga, Izdevniecība RaKa
Maslo, E. (2003). Mācīšanās spēju pilnveide. Rīga, Izdevniecība RaKa
Дулинец Т. Г., Захарова А. С.(2017). Исследование учебной мотивации студентов. Педагогика высшей школы (№2). Pieejams: http://moluch.ru/th/3/archive/55/1975/
Ротенберг, В.С., Бондаренко С. М. (1989). Мозг. Обучение. Здоровье: Кн.для учителя. В. С. Ротенберг, С. М. Бондаренко. М.: Просвещение.