Debating as a Tool Promoting Thinking Process
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Autoru kolektīvs V. Skujiņas vad. (2000). Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīca. Rīga: Zvaigzne ABC, 248 lpp.
Birkerts, P. (1923). Pedagoģiskā psicholoģija. Jelgava: L.Neimaņa izd.,145 lpp.
Ericson, J., Murphy, J., Zeuschner, R. (2003). The debater’s guide. (3rd ed). Carbondale: Southern Illinois University Press, 8-9 p.
Kursīte, R. (2005). Mācību priekšmeta programmas paraugs – angļu valoda 3.-9.klasei. Rīga: Izglītības satura un eksaminācijas centrs, 71 lpp.
Kursīte, R. Vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta programmas paraugs svešvalodā. Rīga: Izglītības satura un eksaminācijas centrs, 2008. 37 lpp.
Osborne, A. (2005). Debate and student development in the history classroom. New Directions for Teaching & Learning, 39-50 p.
Proulx, G. (2004). Integrating scientific method and critical thinking in classroom debates on environmental issues. The American Biology Teacher 66(1), 26-33 p.
Siliņš, J. (1939). Psīcholoģija un loģika. Vidusskolām un pašmācībai. Rīga: Latvijas vidusskolu skolotāju kooperatīvs, 90-91 lpp.
Roy, A., Macchiette, B. (2005). Debating the issues: A tool for augmenting critical thinking skills of marketing students. Journal of Marketing Education 27(3). 264-276 p.
Vo, H., Morris, R. (2006). Debate as a tool in teaching economics: Rationale, technique, and some evidence. Journal of Education for Business, 315-320 p.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2014vol1.765
Refbacks
- There are currently no refbacks.