The Values of Supervisors in Latvia: the Results from the Pilot Study
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agélli, E., Kennergren, B., Severinsson, E., & Berthold, H. (2000). Ethical dimensions of supervision: The supervisors’ experiences. Nursing Ethics, 7 (4), 350-359.
Aguilar, A., Stupans, I., Scutter, S. & King. S. (2013). Exploring the professional values
of Australian physiotherapists. Physiotherapy Research International: The Journal for Researchers and Clinicians in Physical Therapy, 18 (1), 27–36.
Allport, G. W., & Vernon, P. E. (1931). Study of values: A scale for measuring the dominant interests in personality. Boston, MA: Houghton Mifflin.
Allport, G. W., Vernon, P. E., & Lindzey, G. (1951). A study of values. Boston, MA: Houghton Mifflin.
Ametrano, I.M. (2014). Teaching ethical decision making: Helping students reconcile personal and professional values. Journal of Counseling and Development, 92 (2), 154–161.
Austruma, S. (2012). Jauniešu vērtības patērētājsabiedrībā Latvijā. Promocijas darbs. Rēzekne: Rēzeknes Augstskola.
Basche, A., Anderson, S. K., Handelsman, M. M., & Klevansky, R. (2007). An acculturation model for ethics training: The ethics autobiography. Professional Psychology: Research and Practice, 38, 60–67.
Briška, I. (2011). Topošo skolotāju profesionālo vērtību veidošanās mākslinieciski radošā darbībā. Promocijas darbs. Rīga: Latvijas Universitāte.
Handelsman, M. M., Gottlieb, M. C., & Knapp, S. (2005). Training ethical psychologists: An acculturation model. Professional Psychology: Research and Practice, 36, 59–65.
Kaya, H., Kaya, N., Şenyuva, E., & Işık, B. (2012). Personal values of baccalaureate nursing students in Turkey. International Journal of Nursing Practice, 18, 527–536.
Kramer, M. W. (2010). Organizational Socialization. Cambridge: Polity Press.
Mārtinsone, K., Mihailova, S., & Mihailovs, I.J. (2014). Supervizora kompetence un profesionālā darbība: pilotpētījuma rezultāti. Sabiedrība, integrācija, izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. 1.daļa. Rēzekne: RA izdevniecība, 192.–199.
Mārtinsone, K., Mihailovs, I.J., Mihailova, S. (2014). Supervīzija mākslu terapijas izglītības un pakalpojumu attīstībai Latvijā. Mākslu terapija dažādām klientu / pacientu grupām. Rīga: RSU, 87. –93.
Mintz, L. B., Jackson, A. P., Neville, H. A., Illfelder-Kaye, J., Winterowd, C. L., & Loewy, M.I. (2009). The need for a counseling psychology model training values statement addressing diversity. The Counseling Psychologist, 37, 644–675.
Nguyen, H.-H. D., & Nguyen, N.T. (2008). Examining personal values and entrepreneurial motives of Vietnamese entrepreneurs in the 21st century: Two empirical studies. African and Asian Studies, 7 (2/3), 141–171.
Perry, R. B. (1926). General Theory of Value: Its Meaning and Basic Principles Construed in Terms of Interest. New York: Longmans Green.
Rokeach, M. (1968). The role of values in public opinion research. The Public Opinion Quarterly, 32 (4), 547–559.
Rozenblats, J. (1998). Profesionālo vērtību veidošanās audzēkņu un skolotāju pedagoģiskajā mijiedarbībā Tehniskajā ģimnāzijā. Promocijas darbs. Rīga: Latvijas Universitāte.
Snellman, I., & Gedda, K. (2012). The value ground of nursing. Nurs Ethics, 19 (6), 714–726.
Spranger, E. (1928). Types of men. New York: G. E. Stechert Company. (Original work published 1914).
Šprangers, E. (1929). Jaunatnes psīcholoģija. Rīga: M. Liepiņas izdevums.
Veach, P., Yoon, E., Miranda, C., MacFarlane, I. M., Ergun, D., & Tuicomepee, A. (2012). Clinical supervisor value conflicts: Low-frequency, but high-impact events. Clinical Supervisor, 31 (2), 203-–227.
Мартинсоне, K., Михайлов, И.Я., Михайловa, C. (2013). Этапы развития образования супервизоров в Латвии. Развитие социально-устойчивой инновационной среды непрерывного педагогического образования: сборник материалов Международной научно-практической конференции. Т.1. Абакан: Хакасский государственный университет им. Н.Ф. Катанова, 130–134.
Фанталова, Е. (2001). Диагностика и психотерапия внутреннего конфликта. Самара: БАХРАХ-М.
Чернова, О. (2012). Цели и ценности профессиональной деятельности американских и российских дошкольных педагогов. Психологическая наука и образование, 2, 38–47.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2015vol4.341
Refbacks
- There are currently no refbacks.