A SELECTION OF METHODS AND TECHNIQUES PROFESSIONAL TEACHERS CAN APPLY TO THEIR OWN LIFELONG LEARNING
Abstract
Objective for the Study. To create a model for teaching professional teachers in the context of their own lifelong learning, to assemble a selection of methods and techniques for professional teachers’ lifelong learning, including several designed by the author, and to assess them.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amonašvili, Š. (2017). Nav viegli būt dvēseles dārzniekam. Rīga: Latvijas Humānās pedagoģijas asociācija.
Brookfield S. (1983). Adult Leamers, Adult Education and The Community, Milton Keyness: Open University Press.
Būbers, M. (2010). Es un Tu. Rīga; Zvaigne ABC.
Činmojs, Š. (2017). Laimes pavedieni meditācijai un sevis izzināšanai. Rīga: Apgāds “ Jumava”, 165 lpp.
Dispenza, Dž. (2015). Atbrīvojies no ieraduma spēka. Rīga: SIA” Lietusdārzs”.
Kolb, D. A. (1984). Experiental Leaming . Experience as a Source of Leaming and Development. Prentice – Hall, Englewood Cliffs, New Jersey
Koķe, T. (1999). Pieaugušo izglītības attīstīstība: raksturīgās iezīmes. Rīga: SIA” Mācību apgāds NT”.
Martinsone, K. (2012). Pieaugušo izglītība. Rīga: RaKa.
Fišers, R. (2005). Mācīsim bērniem mācīties. Rīga: RaKa.
Pestalocijs (1996). Johanss – Heinrihs Pestalocijs Darbu izlase: veltīta pedagoga 250 gadu atcerei. Rīga: Latvijas Universitāte.
Robinsons, K. (2013). Ne tikai ar prātu. Rīga: Zvaigzne.
Performance in Exstreme Environments, 8 (1), p.11-20. Schibri PublishingHouse (submitted). Source. Stueck (2011) Healthy Education – Introduction to a Masterplan. Journal of Education. SignumTemporis, RPIVA (submitted).
Stueck, M. (2010). Children, researchers, educators – Early education on the Test. In: M.Stueck (Ed.) Contributions to healthy education. Volume 14, Strasburg: Chibri Publishing House.
Svence, G. (2006). Pieaugušo psiholoģija. Rīga: Raka
Špona, A, Čamane, I. (2009). Audzināšana Pašaudzināšana. Rīga: RaKa.
Svence, G. (2006). Pieaugušo psiholoģija. Rīga: Raka.
Špona, A, Čamane, I. (2009). Audzināšana Pašaudzināšana. Rīga: RaKa.
Vedins, I. (2011). Mācīšanās māksla. Rīga:Avots.
Щуркова Н.Е. (2016). Восхождение к нравсвенности Mосква: ИТРК. http://www.lizda.lv/content/files/EI_rezolucija_2011_lv.pdf (skatīts . 12.01.2018.)
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2018vol1.3234
Refbacks
- There are currently no refbacks.